Ferrari (2010 - súčasnosť)

    2010  

  Po mnohých špekulácií, dňa 30. septembra 2009, Alonso bol potvrdený ako náhrada Kimiho Räikkönenaa za tímového kolegu dostal Felipeho Massu. Jeho zmluva sa vzťahovala na tri obdobia (2010-2012). Jeho plat sa pohyboval približne okolo 25 miliónov eur za sezónu a stal sa tak najdrahšie plateným pilotov v celom štartovnom poli (a v histórii F1)   

    Začal veľmi šťastným víťazstvom v úvodnom závode v Bahrajnu po technických problémoch Sebastiana Vettela, ale v ďalších závodoch už podľa očakávania na najlepších nestačil. K dosiahnutiu lepších súperov mu pomohlo nezaslúžené víťazstvo na nemeckom Hockenheimu po zakázané tímovej réžii. Nasledovné 3 víťazstvá v GP Talianska, Singapuru a po mimoriadne šťastnom víťazstve vo VC Kóreii – kde sa po technickej poruche monopostu Sebastiana Vettela  ocitol vo vedení šampionátu, ale Alonso s tímom Ferrari nezvládli stratégiu vo Veľkej cene Spojených arabských emirátov a Alonso titul zaslúžene stratil.

    2011

    Alonso začal sezónu so štvrtým miestom v Austrálii, do cieľ prišiel až pol minúty za víťazom Sebastianom Vettelom. Nasledovalo šieste a siedme miesto v Malajzii a Číne. Svoje prvé pódium sezóny získal na Veľkej cene Turecka. Pri jeho domácich pretekoch v Španielsku predĺžil svoju  zmluvu s Ferrari pre ďalšie štyri roky až do konca roka 2016. Jediné preteky, ktoré v tomto roku vyhral boli vo Veľkej Británii. Celkovo získal 257 bodov a umiestnil sa na 4. mieste.

    2012

    Po dvanástom mieste v kvalifikácii na Veľkú cenu Austrálie obsadil piatu priečku. Po deviatom mieste v kvalifikácii malajzijskú veľkú cenu vyhral. Deviaty skončil aj v kvalifikácii na Veľkú cenu Číny a aj v pretekoch obsadil deviate miesto. Z 9. pozície na štarte Veľkej cene Bahrajnu obsadil 7. miesto v pretekoch. Vo veľkej cene Španielska po štarte z druhého miesta bojoval s Pastorom Maldonadom o víťazstvo. Avšak Pastor sa po druhej zastávke v boxoch dostal do vedenia a zvíťazil. Fernandovi sa podarilo sa mu ešte zvíťaziť v Európe a v Nemecku. V celkovom umiestnení sa znovu musel uspokojiť s druhým miestom, za Sebastianom Vettelom. 

    2013

    Alonso začal sezónu kvalifikáciou piateho miesta v Austrálii. Na konci prvého kola sa dostal na tretiu pozíciu. Nakoniec sa mu podarilo využiť zastávky v boxoch pre svoj ​​prospech a skončil na druhom mieste. V Malajzii, Alonso si po kontakte so Sebastianom Vettelom poškodil predné krídlo. Tím mu povedal, aby zostali na trati, v nádeji, že krídlo sa nezlomí. Avšak, pri nájazde na  cieľovú rovinke na začiatku druhého kola, sa jeho predné krídlo sa odlomilo a skončilo pod jeho monopostom a tým sa pre neho tieto preteky skončili. Alonso potom vyhral svoj ​​domáce preteky v Španielsku. Ďalšie víťazstvá v tejto sezóne už nezískal. Znovu sa musel uspokojiť s druhým miestom v celkovom poradí.